Tuesday, May 4, 2010

People i can't live without.

Update blog! Update blog! (Macam la ada orang hirau kalau kau tak update pun)


Pagi tadi saya berborak dengan Lynn di telefon. Asalnya saya nak tanya pasal estimate cost for pelamin+mak andam+baju pengantin dan sebagainya. Yela, dia je kawan baik saya yang dah berkahwin. Baru semalam husband dia si Atenk tu call cakap, "Hoi Una kau dah nak kahwin ye!". Pungpangpungpang cerita, dia cakap estimate la dalam RM6000. Dem. Aku ada RM600 je, macam mana ni?? Ah forget it. Saya akan buat juga mengikut bajet RM600. Heh heh cheapskate me :p


Then masuklah cerita tentang her pregnancy. Seronok la dengar!! Saya tanya macam macam la teruja punya pasal.


Apa perasaan bila tahu pregnant?
Dah rasa ke baby sepak sepak? (Oh come on, baru 2 bulan kot)
Dah gemuk ke perut? (Baru 2 bulan la cik kak, ish tumbuk tau la)
Family mesti excited gila kan? (Maklumlah, cucu sulung..)
Macam mana boleh ada baby?


Okay soalan last tu saya tak tanya. Haha. Bodo.


Habis je borak, terus saya pergi kat meja Encik Hanis.
Cik Husna: Awak... Lambatnya lagi kita nak ada baby :(
Encik Hanis: Kalau nak sekarang pun boleh je.

(-_-")


If only you know how much i love kids...

Gambar 3 tahun dulu. Kenal tak siapa budak montel ni?


Apa montel montel? Tolong sikit, ai rockstar okayy!
Walaupun rockstar, sembahyang tak tinggal tau. Heh heh heh.

Budak kecil ni jangan sebarang, sekarang ni manjang nak menjaga kecantikan. Itulah pengaruh kemodenan sekarang, budak 3 tahun pun dah image-conscious. Pagi pagi saya tengah bersiap nak pergi kerja mesti dia sama sama bertenggek sebelah saya depan cermin tunggu turn nak mekap. Bila dah pakai lipstik sanggup tak minum susu, takut hilang lipstick. Selalunya ayat permulaan dia nak suruh saya mekap macam ni:


Arissa: Uuuu.. Tantiknya tatina akai lipstip!
(Translation: Cantiknya Antina pakai lipstick! *Tatina adalah nama panggilan yang sedap sedap je dia reka untuk aku*)


Image-conscious konon, dia lupa kot dulu dia pernah jadi body builder..


Berketak-ketak tu lengan! Haha :))





9 comments:

asmariamy said...

salam... cute, kuchi kuchi kuchi.... chak..
kongsi tips elak anak hilang di tempat awam, doa untu anak dll di: http://edarannama.blogspot.com

Abd Rahim said...

Comelnya baby nie...cubit nie pipi dia..

Arifah said...

Hahahah..kelakor tang gambo2 tu... :)

Wanie-san said...

hahaha
so cute....
same ngan kazen wani..bile wani sibok pkai2 makeup die pun tanye...best ke pkai 2...haha saje nak suh try kat die..huhu

Adila Ady said...

kenapa ek kalau budak2 gemuk orang cakap cute tp klau kita kita y dah besar org tak cakap cute pon kalau gemuk...?tak adik betull la.

zella y said...

alahai comey nyer...
nape bdk2 suka sgt main make up2.. pastu dh besar..mls plak nk pkai hehhehe

Anonymous said...

ewah.. sekarang pun blh ada baby ka? haha

Radin Fadli said...

wow lengan macam tebu =)

Husna Hadzarami said...

asmariamy:
dah baca :)


Mr Kamikaze:
gigit lagi best.


Arifah:
geram rasa bila tengok semula gambar2 ni :)


Wanie-san:
aah, lepas tu kan dia allergic lak tu dengan mekap2 tu. habis merah muka. aku gak la yg kena marah (-_-")


Adila Ady:
tu la pasal!!!


zella y:
aah. contoh terdekat makcik dia ni la.


jij Abdul Hamid:
:P


Radin Fadli:
macam roti bun pun ada.