Thursday, December 30, 2010

Entri Terakhir 2010

Sebelum aku teruskan dengan entri cliche tentang azam baru dan apa yang aku telah capai in this 2010, aku nak ucapkan terima kasih kepada dua orang yang benar-benar membuat aku tersenyum hari ini. Di saat aku rasa macam blog aku makin kering kontang tanpa entri berkualiti dan layak ditutup sahaja, mereka datang dengan ucapan yang simple and sweet, sekaligus memberikan aku semangat baru terhadap blog picisan ini oh yeah!

Noriza Muhammad.
Arysha Hanna.

You know who you are, and you must know the simplest thing you have done today really means a lot to me :)

OK, the awesome 2010 akan melabuhkan tirainya tidak lama lagi. It was a great year. A very great year. Tak tahu bagaimana untuk menggambarkan kehebatan tahun 2010 ini. There's always ups and downs of course, happiness and sorrow, love-hate situation.. Bak kata Suami, tak seronoklah kalau hidup asyik mendatar je. Asyik nak indah je. Kenalah ada naik turun, baru mencabar, baru namanya kehidupan. Yes, macam mana pun, at the end of the day.. I'm still here, alive, strong, and happy.

There's no where in this world I would rather be..

2011, I will be a lot different. Siapa yang takkan berubah? Semua orang akan berubah. And hopefully I'll change towards a better person. Dan semestinya, ianya merupakan tahun di mana aku akan melangkah setapak lagi ke dunia baru. Bertiga. InsyaAllah.

Suami:
Peliklah. Sejak kahwin kan, saya rasa kewangan saya lebih baik berbanding sebelum kahwin tau. Padahal dah kahwin ni lagi banyak tanggungan. Awak, rumah, bil air bil elektrik.. Belum campur yuran belajar lagi. Tapi saya rasa financial saya macam lebih baik..

Aku:
Iye? Baguslah macam tu :)

Suami:
Hmm.. Maybe sebab saya dapat berkat tanggung anak dara orang kot.

Kelakarlah teori beliau. Teori aku pula, mungkin rezeki yang diperolehi setelah menjalin hubungan yang halal adalah lebih berkat, Wallahualam..

So goodbye 2010, tutup buku lama. Bersedialah dengan buku baru di tangan. Kita lihat bagaimana buku itu akan dicorakkan. Happy New Year! :)







6 comments:

Anonymous said...

happy new year Una =)

Wanie-san said...

hehehe..
chantek pic kak husna!
epi new year akak!!
^__^/v

Cik Akma said...

happy new year kak una! kenape pvate smlm? sedih x dpt bace entry2 before this sbb umh sewa tenet problem. balik rumah tgk2 kak una pvate T__T

Radin Fadli said...

tulis buku baru, simpan buku lama..tapi jangan buang, nanti buka balik, boleh jadi rujukan, betulkan mana yang salah, tamabh mana yang kurang =)

FAA said...

i love the word "rezeki tambah bcos hubungan yg halal". you help me to change towards a better person too kak una. so i hope you'll have a very great ahead. :)

emo_aku said...

slamat tahun br jugak k.una..:)
stuju ngan farah.byk yg hana blaja dr blog k.una.
trs kan berblog ek..nnti msti lg best ngan enrti2 baby pulak..:)