Sunday, August 23, 2020

Suri Rumah Berpendapatan Lumayan

Teringat masa anak pertama saya Ammar Yusuf first time kena chicken pox when he was a baby, stress and sedih sambil jaga anak sambil Google apa kerja yang boleh dibuat dari rumah. Banyak sangat list keluar, tak ada satu pun yang meyakinkan. Ada juga kerja like data entry, dari luar negara. Tak ingat macam mana prosesnya tapi kena sign up dengan beberapa website, upload resume dan employer kita worldwide tau. Sempatlah buat 1 job itu, employer dari Pakistan tak salah. Key in beribu ribu data, tapi payment rasanya RM10 saja kot. Jika kerja kita bagus, dia akan rate berapa star dan bila banyak star maka besarlah peluang untuk employer lain hire kita pula. Kerja punyalah penat tapi tetap ambitious sebab fikirkan benda itu boleh buat dari rumah saja so tetap nak continue juga walaupun upah rendah, sampailah one day rasa tak berbaloi dah. Then terjumpa kerja jahit apa entah yang menjanjikan pendapatan lumayan, tapi kena transfer duit dulu for them to deliver the kits, rasa ragu ragu pula. Tak kurang juga pekerjaan yang berupa scam, something like money laundering ke apa entah seram betul nyaris terjebak nasib baik kita kaji betul betul!


Semuanya kerana nak sangat bekerja dari rumah.

Saya cemburu sangat dengan orang zaman sekarang. Peluang besar begini terbentang di hadapan mata. Kerja yang legal dan halal, genuine, commission straightforward, tak perlu keluarkan modal permulaan, bukti kejayaan terlalu banyak dan semuanya sahih, siap ada guidance from time to time.

Kenapa ya masih tak mahu grab peluang ini? Jangan selamanya jadi yang melihat sahaja, for once, rebutlah peluang yang terbentang ini.

Boleh jual healthy appliances (penapis air, penapis udara dan multicooker).
Boleh jual skincare yang sangat best imported from Korea.
Boleh jual disinfection services which is sangat relevant dengan keadaan semasa.

Semuanya mempunyai market yang sangat besar dan takkan pernah habis, dan ketiga-tiganya di bawah satu naungan syarikat yang sama. Best sangat.

Hanya memerlukan kesungguhan dan semangat yang tidak putus putus untuk mengubah hidup.

Calling for all stay-at-home moms out there, let’s do this together.

Hanya klik sahaja link di bawah, 


Be part of the hype now,
Be #HusnazaraHotshots 🙌