Monday, May 4, 2015

Adam Muaz Turns 2

Adam Muaz adalah anak yang undeniably manja. He is so manja not only with us, to other people as well. Familiar people, of course. His grandparents, his aunties. Manjanya Adam Muaz ni, sampai tahap yang aku rasa tak sampai hati nak jadikan dia seorang abang. I cannot imagine how he'll going to be a big brother, tengok Mummy dukung baby lain pun dia tiba tiba datang pukul tangan Mummy. Cemburu!

Adam Muaz adalah anak yang sangat riang menyambut kami setiap kali dijemput pulang. Segala benda akan ditinggalkan dan akan lari ke arah kami dan memeluk kuat dan lama. Apabila berada di khalayak ramai dia akan tersipu sipu dan hanya akan duduk diam atas pangkuan Mummy. Adam Muaz sangatlah lasak apabila berada di rumah, namun sangat pemalu apabila berada di luar.


Put his manja-ness aside, he is indeed, a very caring and loving person. Dia sangat suka tolong Abang, biarpun tanpa diminta. Dengar je Abang nak pergi toilet, laju dia lari tolong bukakan pintu. Dengar Abang sebut nak air, laju dia bangun tolong ambilkan air. Dengar Abang batuk, cepat dia tanya, "Nak air?". Bila Daddy tanya sayang siapa, dia akan jawab "Ammi!". Dan bila Daddy pura pura merajuk, dia cepat cepat akan cakap "Anyak! (sayang Daddy banyak)". Sepertinya sangat menjaga hati kami berdua.


My sweet little angel.

Adam Muaz lebih banyak mengalah dengan Abang. Kadangkala kami yang akan minta dia untuk mengalah jika mereka berebut sesuatu dan segera menggantikan dengan benda yang lain. Kesian anak Mummy. Sifatnya yang sebegitu membuatkan kami tidak boleh tidak, memang sangat mengasihi dia. So loveable, this boy. Sangat senang tidur, sangat senang makan, sangat senang dijaga.



Happy 2nd birthday, my little warrior. Semoga Adam Muaz membesar dengan baik, menjadi orang yang berguna, dijauhkan dari kesengsaraan dan dilindungi di bawah rahmat Allah SWT. My love for you is beyond words, time and distance.


3 comments:

Unknown said...

Happy birthday handsome boy! Memang sebijik copycat muka ummi dia ^_^

♥نعمة السعده اسماعيل‎ ♥ said...

happy 2nd birthday adam muaz..
semoga menjadi anak yang soleh
agaknya anak number 2 memang macam gitu.
sepesen saje dengan anak no 2 saya

Vee said...

I somehow think he really sounds like me, and I kinda know how is he going to be bila dah besar nanti. Kekekeke... Happy belated 2nd birthday, Adam. Grow well under His loving arms and grace =)