Monday, July 4, 2011

Cantik

Last Saturday night, I was having this conversation with my darling hubby. It was about beauty. No, it's about beautiful woman/lady/girl in my eyes.

"Abang, kita kan, bila tengok perempuan cantik kan mesti rasa macam, bertuahnya mana-mana lelaki yang dapat dia. Mesti kalau dating dengan dia asyik nak tenung muka dia je. And kalau bergaduh mesti cepat cair, sebab cantik sangat! Kita yang tengok pun cair je rasa, apa lagi lelaki.. Kan sayang? Tapi, kenapa tetap ada perempuan cantik yang kena tinggal ye? Yang bercerai, yang suami main kayu tiga.." (lalu menyebut nama artis-artis terkenal yang bercerai kerana dicurangi atau ditinggal suami).

"Sometimes, it's not just about pretty face, Sayang."

I was about to interrupt and protest when he continued,

"Let me finish first, based on pandangan seorang lelaki.."

"OK"

"Bagi Abang, perempuan ni, cantik macam mana pun, mesti ada lelaki yang pernah bosan dengan dia. Kita just nampak muka dia je, yang lain-lain mana kita tahu. Sebab tu ramai je perempuan yang cantik, tetap ditinggalkan, kena main kayu tiga.."

Hmmm..

Aku tahu Suami bukanlah anti-perempuan cantik. Beliau pun lelaki biasa juga, tidak tulenlah kalau tidak berminat pada perempuan cantik. But I think he had a good point there. Perempuan, macam mana cantik pun, mesti ada lelaki yang pernah bosan dengan dia. Right. It takes more than just a pretty face to build strong and long lasting relationship.

Tak jadilah suntik botox kalau macam tu.



... I'm kidding, of course. I'm no beauty queen, but I'm not that desperate :/





6 comments:

Arifah said...

Betul tu Una.. Saya ada seorang kawan, kita tengok biasa saja, tapi sebab perangai dia bagus dan baik, dia nampak jadi cantikkkkkkkk sangat. :)
Dan ada yang cantik-cun-gedebom, tapi, bila dah tau dia tak berapa nak baik, terus nampak biasa saja.

Husna Hadzarami said...

That's right, beauty comes from within :)

Taufan Bin Ribut said...

cantik tu dalaman lah..bukan luaran ok..^_^


Entri terkini : 10 sebab kenape saye sayang awak ^_^
Ebtri sebelum :entri ni aku taip dalam keadaan separa normal.
Watch my video song!!

♥ Elin Adrenalin ♥ said...

ini blog yg ke 6 selama nih silent reader jer..haaiss..sory eh...suke baca n3 awk nih comel jer..
sy dah update follow awk secara terbuka..senang sikit.

ZalinZalina said...

hai husna..kak ina dulu kan risau je sapa la nak kawen dengan aku yang tak cantik ni...hidung pun tak mancung (he he..malu nak ngaku kemek tu).. alaa...cantik tak cantik tu belakang kira kan... yang penting kita sihat, happy & ceria selalu..

Seha Hisham said...

suka pandangan your husband. minta share yea nak tunjuk dekat kawan2 perempuan kita :)