Thursday, October 14, 2010

Tukar header?

Thinking of changing my blog header kepada something yang lebih matang and.. lebih wifey? Heh heh kelakar pula sebut wifey. Macam orang tukar word laptop kepada lappy, dear kepada deary, thing kepada thingy (aku lagi suka tukar kepada thang, barulah cool ada slang negro "wtf shake that thang"~). OK dah dah, kau ni baru sampai ayat wifey dah melencong ke laut padanlah entri semua panjang lebar..

Back to the main subject, nak tukar header. Tapi tak ada idealah!

Ada seorang blogger mencadangkan guna gambar kahwin. Tapi.. Nanti nampak macam wedding blog pula. Macam tak best je..

OK below are several headers I've used before.

Zaman takde pakwe. Entri pun semua jenis jiwa kacau. Tengok tagline pun tahu, badan besar macam badak ada hati taknak grow up -_-". Header ni paling lama dipakai, until I decided to change to something more.. girlish. Tehehe.

Aku kata girlish, bukan bapuk! Header yang kelihatan seperti blog seorang bapuk bimbo yang tak habis-habis update status Facebook cakap pasal shopping, annoying gilew lah kau ni! Pakai header ini tak sampai sehari. Sebab terasa sangat bimbo T_T

Header ini pula digunakan sekejap masa baru decide nak kahwin (perlu ke terus tukar header bila decide nak kahwin? Bukan kena tukar perangai dulu ke??). Tengok tagline tu tengok, dah nak kahwin pun taknak grow up lagi sdkrgwmbbkld.

Header gambar geli-geli terasa malu sendiri pula melihatnya apatah lagi jika dilihat musuh ketat semenjak kecil. Mesti terus terajang monitor. Curi ayat Marilyn Monroe pula tu pathetic gila tak pandai nak reka tagline sendiri tsssk.. (terus rasa nak ambil MUET semula untuk mengatasi Suami yang dapat Band 5 dan gemar menegur kesalahan grammar ku sambil menahan ketawa geram betul aku T_T)

Eh macam sama je dengan kat atas tu? Yeah header sekarang, dekat 3 bulan je pun pakai. Header yang kelihatan penuh rebellious dan egoist siap dengan tagline macam bagus-bagus. Gambar diambil di depan kedai Gucci Pavillion ketika zaman bujang yang tak tahu malu langsung duduk situ bergambar peduli apa orang lalu lalang kan? Kan? Kan ke tak???


So sekarang, apa cadangan anda? Adakah perlu letak gambar kahwin? Atau gambar tengah dating? Atau gambar tengah memasak? Atau gambar Suami sedang membasuh pinggan sambil bergaduh tentang ideologi membasuh pinggan sebab aku biasanya sabun semua dulu baru bilas tapi dia suka sabun satu bilas satu? Atau gambar memeluk anak sambil ketawa riang memandang Suami? *blushing tiba-tiba*. Tapi bukan sekarang kot. Sebab tengah busy buat tender. Annoying gila update blog tanya pendapat orang lepas tu cakap tengah busy buat tender rasa nak tampar pfft.



11 comments:

Anonymous said...

haha
aku dah penat baca entri2lepas, tapi fail gak nak bagi komen atas sebab2yang aku dah bagi tau hang!
so
ni entri yang lebih sesuai aku komen kan Una?

my favourite adalah first header yang warna hijau.
second header yang hang guna sejak aku kenal blog hang nih. sebelum tuh guna header line dan nama blog pun lain kan? kan ? ke tak ingat? aduh././//
and for me
that still the best.
dan
kalau hang nak buat header baru pun, aku suka nak cadangkan yang macam tuh.
ada hang dan suami
tapi
tak nampak
ada sipi2
baru lah lebih mistik

dan

lebih cool
so
amacam?
tapi
elok gambar cute lepas kawin la.
tapi
bukan gambar kawin.
bab2bercinta dulu dah habis dah
ni phase baru kan!!

dan dulu
hang dah janji nak buat blog untuk anak pulak kan?
hehe
eh
belum lagi yer?
hua ha ha

eh
aku kena on safe mode.
cau

Anonymous said...

giler laju approve.
dan suka hati aku buat komen kedua yang tentu saja tak ada nilainya.
ni mesti sebab sibuk giler dengan tender kan.
hua ha ha

Husna Hadzarami said...

Anonymous/AJ Nismihan:
kau ni aku terajang kang. haha.
annoying gila komen dua kali.
kau ni kenapa dah lama x datang?
menyombong eh?
ke dah taknak kacau isteri orang?
keh keh keh.

Anonymous said...

(sambil anggap komen box ini chat box husna)

be honest,
semua entri hang lepas kahwin aku baca
cuma
aku takut komen aku menyentuh hal2yang too sensitive
thus
i leave it as it is
dan
baca jer komen2lain sambil buat muka sengeh.

dan
suka-suka jer kata aku AJ kan?
entah
sapa2jer nih

nak aku karate dengan pisau IKEA besar yang beli lepas pisau tesco-yg-lepas-beli-eksited-sampi-telinga-senyum-tuh rosak.
see
aku baca entri ko.
dan nak aku mention pasal meja makan baru?
pasal stress dengan kawan yang tak reti buat keja dan harap kita kata "kita kan kawan, takkan marah kot!"
husna being husna hadzarami (bukan hazami) takkan kompromi benda tuh kan./

so.
aku sombong lagi yeh?

Nor atau Nad said...

gambar pas kaen
gambar rumah kosong tak da perabut pun ok gak
teet*
=DD

avid said...

aku lg suka header skg ni. tambah2 bila ada quote kurt cobain tuh.

Unknown said...

~ una..letak gambo yg ader kat entri sblm nih..yg una senyum bila si asben wat klako..gambo tuh sweet..siyes..!!

Tema Hitomi said...

gmbr u n suami pegang tgn..tapi crop amek tgn yg berpegangan tu je (ayat xleh blah lagi) wat header..hee~

encik big said...

banner ijau tu paling best!
hehe.. mm kalu nak tukar pn ok gak..
banner lepas kawen.. careee gak tu.. huhu..

Husna Hadzarami said...

nor:
rumah dah tak kosong OKK, ada meja makan dah tau! heh.


avid gunner:
yeke? tapi macam tak ladies la.
aku kan dah kawen, kenalah ladies :D


~ orocho ~:
yang tu ke?
OK akan dipertimbangkan :)


Tema Hitomi:
haha. detailnya cadangan.
OK thanks, to be consider juga :)


encik big:
yup, banner gambar selepas kahwin.
tu yang aku dok fikir nak buat macam mana ni..

Anonymous said...

ok.
giler jahat tak reply komen aku yang ke3.
hua ha ha