Tuesday, September 14, 2010

Update 3 Hari Sebelum Hari Itu

Baru ada masa sikit. Ye, SIKIT.

3 hari lagi nak kahwin. Yeay! Mungkin boleh menjerit sebegitu jika sudah bersedia sepenuhnya. Hakikatnya? OMMAIGGOSHHH.

Tiba tiba rasa tak cukup tangan.
Tiba tiba rasa emosi kurang stabil.
Sampai nak tersentuh gila babi sehingga mengalirkan airmata jantan bila kawan baik cakap tak boleh datang tolong sebab tak cuti when I really expect her to lend me a helpful hand.
Sampai nak rasa stress tak memasal bila kawan kawan asyik call tanya nak tolong apa sebab bagi aku di saat saat begini I would really appreciate if you just come over here without asking too much then only you know what needs to be done. Tssk.

Namun tetap kucuba untuk tidak menghiraukan perasaan durjana yang cuba menghasutku untuk menjadi lebih stress. Banyak lagi perkara lebih penting untuk difikirkan. Lagipun kau ingat kau VIP sampai orang kena spend masa beria ia untuk kau??? Heh. *baru sedar diri*

Tapi memang ada kawan yang sangat baik hati sanggup ponteng kerja ambil cuti datang sini untuk tolong tolong tak perlu diminta pun *sob sob*.
Dan sanggup berhenti kerja pun ada. Haha. Bengkek je Waie kalau baca ini :P

Anyway rumah dah sangat tak terurus. So kalau ada yang kata nak datang beraya, silakanlah. Tapi jangan membebel sambil makan kerepek bila aku suruh kau staple doorgift beratus ratus or jahitkan korset baju or pakaikan inai ke apa. Boleh?

Ini baru rumah Mama, rumah Kakna belum lagi. Malam esok akan angkat semua doorgift yang dah siap ke rumah Kakna, sambung buat di sana sebab kalau dah buat siap siap di rumah Mama nanti payah pula nak mengangkat. Barang barang hantaran dan keperluan bilik pengantin dah memang ada di sana. Itulah bahana buat kenduri di rumah orang lain T__T. Jenuhlah nak mengangkut ke sana sini. Takpe. Struggle!!

Tadi pergi office buat penunjuk arah.

Something like this:


Mula mula ayat MAJLIS PERKAHWINAN tu nak buat WEDDING RECEPTION konon macam bagus bagus nak cakap English sekali kena sound dengan Encik Hanis,

"Orang orang tua bukan semua tahu bahasa omputih!" sungguh tak patut beliau memandang rendah warga tua T__T.

Then nama NOORUL HUSNA & MUHD HANIS tu asalnya aku buat HUSNA & HANIS je. Kena sound lagi.

"Nanti orang ingat awak gay pulak!" Tak faham kenapa beliau conscious sangat, sepanjang 25 tahun aku hidup, dia orang ke-5 aku jumpa lelaki bernama Hanis. Tak pelik pun. Duh.

Then di bawah nama kami berdua tu, aku dan Oyah asalnya cuba membuat kelainan dengan menambah ayat sokongan moral kepada tetamu yang mencari lokasi perkahwinan seperti,

"Lagi 1km lagi! Dah nak sampai dah!" atau

"Betul la jalan ni, jangan ragu ragu lagi" atau

"Cepat, makanan dah nak habis dah!"

Namun selepas mempertimbangkan baik buruk perbuatan itu kepada masa depan keluarga, kami terus membatalkan niat tersebut. Sesungguhnya matlamat memang tidak menghalalkan cara T__T

Then arrow yang ada ke kiri, kanan dan ke atas tu, pada mulanya kami (aku dan Oyah lagi) ingin menambah lagi arrow U-turn (bersama ucapan "Sila U-turn sekarang, anda salah jalan. Kan dah membazir petrol bla bla bla *berleter tentang kenaikan harga minyak di pasaran*), arrow simpang tiga (letak simbol pangkah di jalan yang tak payah masuk) dan sebagainya, tapi memikirkan kemungkinan tak ada orang sampai kenduri rumah kami disebabkan keliru dengan anak panah pelbagai arah, kami terus membatalkan niat tersebut lagi. Mungkin kekreatifan kami itu boleh diaplikasikan di lain lain majlis nanti.

So hafalkan penanda arah ini ye. Banyak juga aku print tadi, insyaAllah boleh membantu anda semua ke jalan yang benar. Penanda arah ini akan dipacakkan beserta bunga manggar berwarna pink. Sila ingati.

Anyway di bawah ini aku sertakan sekali lagi peta lokasi majlis perkahwinanku, khas buat orang orang yang tak sempat menerima kad di tangan lantaran kepandaian pengantin perempuan mengepos kad last minute. Jemputlah datang ye. Please datang, bawalah bersama kaum keluarga dan sahabat handai tidak lupa hadiah besar doakan segalanya berjalan dengan lancar ye.


Klik gambar untuk pembesaran. Kalau masih tak nampak sila zoom sendiri ye adik adik..

Para bloggers juga sangat dialu-alukan. Kalau datang nanti sila jumpa aku so kita boleh bergambar tak ingat orang sekeliling tapi sebelum itu kenalkan diri dulu ye manalah tahu aku tak cam ke itulah kau siapa suruh edit sangat semua gambar guna Adobe Photoshop sampai hilang jerawat tahi lalat segala kan aku dah tak kenal. Heh.

Eh panjangnya cerita. Nak sambung buat kerjalah. Anything please call/sms/email/message di Facebook. InsyaAllah aku akan reply. Love~





5 comments:

Didi said...

wahh..dah dekat dahh..apa2 pun SELAMAT PENGANTIN BARU,semoga berbahagia selalu dan berbahagia selamanya.


not to forget,semoga majlis nnt berjalan lancar.insyaallah.

HANI IZWAN said...

babe, semoga berjalan lancar everything nya..

hamzah ian said...

gua suke org kawin..

Anonymous said...

selamat pengantin baru weh!
sorry tak dapat nak datang. tak sempat nak jumpa kat giant batu caves punn.

saya doakan yang terbaik untuk kak husna. hee

Wanie-san said...

hahahaha ape la kak husna...
hehehe
esok wanie datang dgn husna tau...
tapi kalau kak husna tengok xde org gedik2 nak ambik pic dgn kak husna tu..kak husna ibarat jela kitorg sesat..xpenah sampai lagi kat batu caves ni...xtau la pe jadi esok..gasak sajo!hahaha