Thursday, July 8, 2010

Sister sister. Oyah sila jangan bengkek :p

Settle dah tender! Last night sampai rumah pukul 1:30 pagi. Bangun bangun Kakna yang datang hantar Asha tiba tiba tanya,

"Kau pergi kerja tak mandi ke??"

Mana taknya. Dah siap pakai kemeja dan skirt, tapi muka serabai gila.

"Ni baju semalam lah"

Tertidur dengan baju kerja rupanya malam tadi. Nasib baik tak tidur dengan tudung sekali T_T

Eh dengar cerita blogspot dah gila eh? Comments disappear kan? Ke dah recover? Dah lama tak tengok blog.

Apa apa pun hari ni terasa agak funny bila pagi pagi terima message di Facebook, which is from the same person lagi. This guy pernah message dulu nak kenal kenal ke apa entah tapi aku tak reply pun. Boring la berkenalan di laman web sosial ni. So teenagers okay. Lainlah kalau time tengah makan makan kat restoran mewah sorang sorang (pejadah aku nak pergi makan mewah sorang sorang?) time nak bayar je cashier cakap, "Takpe dik, abang baju oren tu dah bayarkan tadi". Skill tu lebih menarik untuk orang yang jenis never say NO to makan free macam saya ni heh heh. Eh aku dah nak kahwin kan? Okay tukar topik, this time around the message is as below.
Nasib baik dia teka adik or kembar. Kalau kakak or kembar? Haha.

Mana la dapat idea kembar tu. Dah la sebut uncanny, tak kena betul dengan ayat. Aku ni cepat betul rasa berdesing kalau dengar English yang tak berapa nak kena ni.

Okay. Saya dengan Oyah ni beza 8 tahun, dia baru Form 5 this year. Sekolah lagi ye, Cik Farah jangan nak terkejut lagi. Tapi memang biasa je kalau jalan jalan kat shopping complex orang tanya, "Mana satu Kakak?". Adakah dia yang nampak tua atau aku yang nampak muda? Keh keh keh. Ataupun, dia terlebih matang dan aku kebudak budakan? Dem.
Kebudak budakan tak? Ni memang macam kembar T_T

Tapi mungkin sejak aku start pakai tudung indon ni Oyah boleh nampak lebih muda la kot. Tudung tu kan nampak tua matang.
Saya Husna Hadzarami melaporkan bahawa dunia siber telah membawa banyak kemudaratan kepada anak watan hari ini. (Sila sebut siber sebagai si-ber, bukan sai-ber as cyber. Pembaca berita RTM haruslah berbahasa baku)


Tapi macam mana kalau Oyah pun sibuk nak pakai tudung indon jugak???


Mas, kapan mau hantarin guwe pulang? Guwe kangen bangat sama anak anak.

Ha-ha.

Sebenarnya cara berpakaian dan gaya juga mempengaruhi. Hoy hoy aku tak pakai dah baju baju remaja okayy. Oyah la yang suka sangat pakai baju matang. So jangan nak salahkan ai~
Lady Gagap dan Lady Gagal.
Hari Raya yang tema pink. Tengok, walaupun aku yang bagi duit raya tapi nampak macam dia yang bagi aku. Menyesal buat peace.
Okay yang ni aku matang. (Kembang kempis hidung terlampau bangga nampak matang)

Gambar ni membuktikan kegemukan kami setara T_T

Tapi hakikatnya Oyah memang matang pun, kadangkala rasa seperti tak sesuai dengan umurnya. Sebenarnya dia memang kena matang la kan, supaya sesuai dengan tubuh badan beliau.
See? Dengan ketinggian dan ke'sasa'an begini, boleh ke lagi beliau nak menggedik seperti remaja seusia? Nasib baik kau matang.


Bolehlah aku nampak muda :D




11 comments:

Anonymous said...

oyah... cepat, ada orang membuat 'durjana' di sini. hua ha ha.
to be honest, oyah nampak lagi muka budak2an la. hang dah muka orang nak kawen dah nampak matured la sikit. tapi kalau dah dalam gambar sama2buat muka sin nga lam, memang la nampak masa tak jauh jer beza umur korang. ni tak bubuh lagi gambo pakai roller blade sama2tuh. tak pun buh gambar yang sama2jadi monyet dekat sofa yang macam2 gaya tuh. lagi la gila kan.

tapi la.
aku suka jer happiness korang tuh
nampak gambar tuh hidup.
actually, dulu aku follow blog oyah dulu baru TERsampai dekat blog hang (bila oyah dah pi masuk skolah balik dan aku tak tau nak pi blogging mana).

apapun, congrate to have such a great family led by babah dan mama kan :)
wish those glorious remain intact. but they will never stay fresh if you dont keep refresing the relationship :)

ah sudah, aku lari topic sekian kali.

NOTE:
ala dah alang2balik jam 1.30 tuh tunggu la bola. paling tidak, pagi nih bole dapat MC sebab 'cirit birit' ke, sensitive vowel ker. hehe. ops jangan tiru trick aku okay!

Anonymous said...

wei, awat ada approval stage balik nih? ada orang pi boom hang punya comment box balik ker? hu hu

Husna Hadzarami said...

AJ Nismihan:
takde orang boom pun.
blogspot gila sikit sekarang tak dapat baca komen orang.
so sementara tu comment moderation dulu, boleh baca kat email.
:)

Adila Ady said...

bleh plak kau membebel pasal adik kau dalam blog..haha.

Wanie-san said...

eh..lae la muke kak husna dgn adik kak husna...kak husna nampak cute sebab suke senyum!!hehehe

Cik Akma said...

oyahh tu cutee eh. like her sisterr. haha~

Husna Hadzarami said...

Adila Ady:
sementara dia kat sekolah ni boleh la buat bahan. heh heh.


Wanie-san:
dia banyak ikut muka Mama. akak banyak ikut muka Baba. cute ke? sayang yu lebey la wanie-san yaww :D


Cik Akma:
okayy. i take that as compliment. walaupun maybe kau maksudkan chubby kan? kan?

semut lelabah said...

hohohoh.. ak rasa ada nampak sama, tapi beza kematangan tue ada.. ko mmang muka seri nak kawen je.. hahaha

zella y said...

mmg bole conpius la...
muka same...gaya pun sama...
mmg org bole conpius hehehhe

Husna Hadzarami said...

Hapiz Rahman:
hakikatnya tak berseri pun la, kusam je. macam mana nak kahwin ni.. T_T


zella y:
haha. maybe we've spent too much time together :)

humaira hadzarami said...

awww, baru bace kowtttt *rempit.
rindu sangat kerrr?