Monday, July 5, 2010

My wedding preparation so far. Entri boring.

Minggu tender lagi. Tender baru. So 2-3 hari ni akan balik lewat malam lagi kot. *sigh*


Anyway taknak cerita pasal tender since i think i have enough stress with my wedding preparation. *sigh* Kenapa baru empat baris dah ada dua kali sigh?


Jumaat
Fitting baju nikah. Nampak okay. Tapi tak berani nak yakin sangat, takut kecewa nanti. Keyakinan terhadap tailor mula bercambah, cewah. Tapi veil macam tak cun. Macam ada yang tak kena. And saya dah jammed otak nak fikir idea veil. Last last aku beli siap je kang.


SabtuSaya, Mama, Oyah dan Mekna (kawan Oyah, kenapa ada watak Mekna? Sebab Mekna la paling gagah bawa barang hari tu bukan macam Oyah harap badan je besar eh dah dah aku tengah puasa ni) pergi shopping barang barang untuk bilik pengantin dan baju untuk family. So basically cadar pengantin dah beli, simple je. Dan garang warnanya. Adakah akan menimbulkan emosi garang si suami di malam pertama? Wakaka! Hoy kata puasa! Tak senonoh. Ala nanti tengok je la. Konsep pun dah ada lebih kurang. Tapi memang simple je la.


Then malam tu saya cuba buat my hantaran, kira that was my first DIY project la. Baru siap satu dulang dah rasa macam disaster je dem saya sangat tak berbakat la! Lagipun saya sebenarnya tak suka basket hantaran saya tu. Beli di Nilai hari tu. Balik rumah baru perasan tak cantik mana pun, dan susah pula nak decorate pehal la aku mabuk beli yang tu hari tu. Dah la jumpa exactly yang sama kat Semua House tapi lagi murah. Dem! So siapa kata Nilai best? Siapa kata Nilai murah? Apa apa pun saya takkan mengalah! Saya tetap akan guna semua yang saya dah beli tu. Malas fikir. Malam ni sambung lagi. Tapi buat awal awal pun nak letak mana nanti? Rumah tu dah serabut sangat dah banyak gila barang belum kira problem nak sorok dari Aina and Ashaa lagi OMG (T_T). Gambar hantaran disaster tu nanti saya tunjuk, tak sempat ambil sebab dah ngantuk gila masa tu.


Ahad
Awal pagi pergi hantar Oyah balik hostel at Cyberjaya. Balik tu terus shoot to Midvalley, ada pameran pengantin. Jumpa Encik Hanis di sana. So dah book catering. Tak jadi pakai catering Pakcik Tahir, sebab takde waiter. Malas nak susahkan saudara mara buat kerja nanti. Tinggal catering untuk majlis nikah je takde lagi. Untuk hari nikah invitation cuma 150 orang sahaja and Mama nak yang selain dari lauk biasa kenduri. Kira nak lauk lauk kampung la. Tengah mencari lagi. Mungkin yang ni pakai catering Pakcik Tahir kot. Baba setelkan nanti. Heh.


Then i ada spot satu butik yang offer pakej sepasang baju lace, pelamin dan 1x mekap with only RM1500. Okay maybe it sounds biasa je. Tapi before this i dah pergi merata, banyak pakej macam ni ditawarkan hanya untuk pelamin tertentu je. Biasanya pelamin pakej ni macam bodo bodo je. But this time for the package, pelamin dia kita boleh pilih mana mana je! Jarang jumpa pelamin panel yang bawah RM1000. Ini RM1500 sekali dengan baju dan mekap sekali. Kalau sewa baju sahaja untuk lelaki dan perempuan RM650. Ok la tu. Bila tengok address OMG dekat je dengan rumah la! Padan la macam biasa nampak je nama tu. Aku selalu macam ni lah, punya jalan merata yang dekat dengan rumah tak pergi lak. Sengal. Ok yang tu balik ni nak pergi butik untuk pilih baju dan pelamin, sebab dia cakap kat butik lagi banyak choice. Best best :D


Lepas habis tengok pameran kami pergi buat facial. Kami? Ye saya dengan Encik Hanis 2-2 buat facial oh beliau sangat gay sekali (T_T). Eh bukan gay, metrosexual. Konon macam David Beckham la metrosexual. I love Beckham, a complete package. Good looking and fatherly-figure. Kalau kau sekadar good looking tapi tak suka budak budak kau takyah la nak perasan perfect. Tiba tiba garang.


...
Tu je update terkini, bosan kan entri ni? Borang nikah tak settle lagi ni. CEPAT LA BANG OI! TAK KAHWIN KITA NI KANG~~ (T_T)




4 comments:

Cik Akma said...

huwaaa i love thiss. excited kan nk kawen. teringat time my sister kawen dluu. omg, best2~

dalila165 said...

insyaALLH k.una..smuanya akan bjalan dgn lancar..
all da best..may ALLAH bless u..bila la dyla na kawen..hahaha:))))

Nor atau Nad said...

semoga okey semuanya sis!!

Husna Hadzarami said...

thanks adik adik :)