Wednesday, June 2, 2010

Canopy & make up artist

Wah! Hasil blogwalking semalam aku berjaya mendapatkan canopy berwarna baby pink yang diidam-idamkan dengan harga yang sangat berpatutan! Heh heh. All these while kalau minta canopy selalunya dibagi warna pink terang mantreng (pinjam ayat indon Mama lagi) which is a complete NO-NO for me. Thanks to blogger Nurulhuda from spreadmyhappiness for your help! :)
So the colour of my canopy would be similar like this:
Very soft pink kan? I like! :)

Semalam ada appointment dengan make up artist. It happened that her studio located just nearby my house so senang je la nak pergi. Oh anyway I will be hiring Emma Pesona for my solemnization and reception. Actually untuk majlis bertandang pun aku nak hire dia je tapi nak kena discuss dulu dengan bakal suami lah. For me Kak Emma ni seemed trustworthy la juga, based on her website la. Aku ni entah pesal kalau nak pilih make up artist aku tengok juga alamat website dia. Contohnya di antara:
abc123.blogspot.com
dan
abc123.com
Bagi aku abc123.com is more convincing, nampak lebih stabil kerana memiliki laman web sendiri instead of blogspot. Heh teori entah pape.

Ok below I list down the current price per session for several make up artist yang aku dah tanya sendiri dan make up yang dihasilkan oleh mereka sangatlah gorgeous adoyaii...

Nurul Shukor - RM1300 (tanya directly masa di pameran pengantin)
Saidatulnisa - RM1000 (terpikat tengok dia mekap my cousin tapi mahal laaa!! Ai tak mampu.. *sob sob*)
Sue Cantik - RM900 (Sue Cantik is indeed a 'HE', mind you)
Ian Sham - RM700
Awin SeindahWajah - RM700 Nurin - RM500 (1 session RM500, 2 session RM1000 so memang takde diskaun ye adik adik)Emma Pesona - RM500 (tapi ambil 2 session jadi RM850, kalau 3 session RM1250. Ok la kot kan?)Raja Feena - RM450 (2 session = RM800. Cantik dia make up, tapi tak ambil sebab dia tak boleh set kan pengantin lelaki sekali dah tu sape nak pakaikan laki aku lipstip??)
Banyak lagi sebenarnya yang cantik cantik mekapnya, depends pada rajin atau tak je kau nak survey. Ada yang aku jumpa tu memang cantik jugalah tapi terlampau junior dalam bidang persolekan ni so aku jadi was was jugalah nak mengambilnya. Tah pape kan pemikiran aku ni, macam mana la adik adik yang baru habis belajar nak cari makan kalau semua orang fikir macam aku.. Ishh..
Aku ni jenis jarang mekap, so aku taknak la during my wedding disolek secara merepek macam macam warna sampai berubah gila. Ya, berubah gila gila macam orang gila. Walaupun rupa asal memang tak cantik dan perlu dicantikkan, tapi tak boleh terima la kalau banyak sangat warna pada muka. Berubah kepada lebih cantik gojes takpe, ni berubah jadi menakutkan. Aku tak kisah disolek tebal, dah nama pun kahwin kan. Bayar mahal mahal takkan nak solek nipis je, tapi biar hasilnya walaupun tebal tapi nampak macam... effortless... Macam, not even trying.. Macam mana eh nak cakap.. Macam mekap artis hollywood la, natural je.. Wah tinggi angan angan kau nak macam artis hollywood! Ceh..


11 comments:

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

biar mahal asalkan berbaloi-baloi..kite kawen sekali dalam seumur hidup ..tol tak? janji kite puashati dengan ape yang kite nak n ianya mengikut kehendak kite...hehe

hudamcgyver said...

hohoh~ xpernah mekap~

[expect] the un[expect]ed

Wanie said...

Hi Husna!! Wah~ Dah banyak survey, good2!

Adila Ady said...

hee..berseri la kau nanti.kau kan jarang mekap...xsabarnya nak tengok.

Husna Hadzarami said...

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤:
huhu. sy tak ikut sangat la prinsip 'kahwin hanya sekali so haruslah beria-ia'. sebab for me hidup lepas kahwin lagi penting. tapi apa2 pun nak jugak cantik :D


Clairvoyant:
selama ni mekap ala kadar saje -_-"


*Idina*:
hi idina. dah banyak survey, yet there's a lot to be looking for. fuhh!


Adila Ady:
haha. datang la majlis ai kalau nak tengok :D

zella y said...

wah..thanks for the info!!
eceh2 mcm i je yg nak kawen tp kan mmg betul la,klu salah pilih make up artis,muka leh jd mcm badut...

my mum yg dh tua pon pandai ckp, jgn salah pilih org yg nk make up kan tu,nanti muka berubah jd garang la,bulu mata pacak2 la...

hehehheheh

FAA said...

huiyo. kak una da cari make up artist! haha. u tak jemput i bile u kawen i bakar blog u. (ehh. bleh bakar blog ke eh? hahaha)

Husna Hadzarami said...

zella y:
takpe la, maybe this info can helps somewhere bila zella nak kahwin nanti. tak lama dah kot? hehe..
aah, kesian betul kalau muka dimekap sampai nampak garang, kening lak dicukur nipis, ish taknak la!


f.a.r.a.h:
tau tak masuk ni dah kali ke 36 kau ingatkan aku jemput kau tau! haha. takkan la ai lupa adik debab ai ni (i mean, adik debab no.2 selain oyah) :))

Nurulhuda|Adlie said...

oh glad u dapat soft pink yang u nak, :)

Husna Hadzarami said...

Nurulhuda|Adlie:
thanks to you girl! :)

FAA said...

wahhh. melampau debab nih. (tapi memang tengah debab) hahaha! ;)
i kena la prepare. nak bagi hadiah kat u tuh. bukan murah2 u nak. haih.