Thursday, March 18, 2010

Entri kosong, sekosong fikiran saya, sekosong jiwa saya. Ah drama lagi. Blah la. Fed up aku.

I have posted something this evening, but i feel bad about it and i removed from the list. I don't know how to describe the situation, everything went so fast today. When i realized, i suddenly feel so much pain like i'm carrying a heavy burden inside. Everytime i close my eyes try to recollect myself, i feel like a sudden shock and my heart beats superfast within. I don't know. Well, things happened. Entah apa aku cakap ni dah berkarat sangat my English.


Ok basically i am fine. I'm losing focus a bit but i'm fine. Thanks kepada yang sangat rajin email tanya kenapa dan bagaimana. Dan juga yang tanya soalan tak berkaitan contohnya macam mana nak buat Work Programme/CPM guna Microsoft Project. Kau ni kan time time aku tengah bermuram durjana ni la kau minta aku ajar benda yang susah tu (T_T). Ok macam ni. Akak tak la terer mana, sikit sikit boleh la tapi memang susah la nak ajar through email ni. Maybe kita boleh meet somewhere and kita boleh seriously look into that. Make sure somewhere tu adalah tempat yang ada wifi, dan ada coffee yang sedap, and ada brownies.. And tempat tu ada bunyi bunyi macam Setapak.. Tak dapat lagi? Duh lambatnya tangkap esok jela sambung.


Dalam pada tengah sedih ni sempat pula balas email macam mana nak buat Curriculum Vitae (CV) yang elok dan menarik perhatian bukan si mata keranjang tapi menarik perhatian company company untuk memanggil kita untuk ditemuduga. Macamkan kau director company besar je nak nasihat orang pasal CV. Ok cakaplah apa apa pun tapi niat saya cuma nak tolong mana yang boleh je. Tips pasal CV tu diberikan oleh kawan baik saya Mr. K, oh i ada mention him in my blog somewhere kena korek yang dulu dulu punya untuk baca. Beliau sekarang merupakan engineer hebat di TNB dan sudah bertunang. Eh perlu ke information ni? Apa apapun sangat berkesan tips itu, dalam masa 3 bulan menganggur saya dipanggil temuduga sebanyak lebih 10 kali kot. Tapi kalau nak harap CV je gempak tapi kau datang interview dengan apa pun tak bersedia tak guna juga kan? *sound diri sendiri*. Tapi boleh je jadi CV kau gempak, kau dah sangat bersedia, still kau tak dapat juga jawatan tu. Kenapa ye? Apa lagi yang silap? Jangan lupa, rezeki dah ditetapkan Tuhan, so don't question too much la ye dik.


Oh back to the first paragraph, saya dalam keadaan baik sekarang. Saya harap dia juga begitu. Hati saya keras macam batu saya pun tak sangka. Concrete Grade 30 pun tak keras macam ni. Ah bodoh la, benci betul drama bagai ni. Benci betul situasi yang after we evaluate the situation, we found out that we are actually the one to be blamed. Ah whatever. By the way saya dah deactivated facebook account sebelum sempat mengapprove 145 friend requests.. To whom it may concern.





14 comments:

.: Si BungaKopi : . said...

entri penuh tanda tnya ni..drama apa agaknya

Anonymous said...

Una. Sekali lagi. Bermuram durja itu yang benar; dan bermuram durjana itu yang salah. Harap maklum
Huhu
Aku tau, dalam panas2nih aku nak buat bodoh dengan hang memang cukup bodoh lah. Tapi taka pa, sesekali nak membodohkan diri supaya hang tersneyum sikit apa salahnya kan. Ala, aku pun dah big bro hang dekat sini (ah, suka-suka jer aku nih).
Macam ini lah una, hidup ini penuh dengan kejutan yang kita sendiri tidak pernah jangka (dan sebab itu dinamakannya kejutan, bukan?), dan tentu saja ada hati2yang tak mampu kita puaskan; dan orang lain juga tentu-tentu tak dapat puaskan hati kita sepenuhnya; sebab kita ini sendiri sempurna sebagai seorang insan dengan ketidak sempurnaan ini bukan?
Jadi menangislah sekali-sekali untuk redakan hati; jika perlu; tapi jangan jadikan tangisan itu taik dalam diri. Buatkan sedih itu asas untuk bangun balik dari jadi boneja hidup si-pelakon-pelakon hebat dunia reality ini.
Super una, sesia jerk an kalau ‘S’ dekat dada hang tu tak di gunakan waktu2macam nih. Tapi aku tau, superwomen pun tetap seorang manusia bukan? Jadi kita pun ada turun naik dalam hidup. Tapi untuk seklai ini, tentu saja Super Una tak ada masalah; I know you better than this 
salam

zella y said...

drama mmg ada kat mana2... ;)

jgn sedih sbb sy tau husna kuat..

superwoman...

Cik Akma said...

kakkk okay? jgn difikirkan sgt :D

Husna Hadzarami said...

takpe.. mekasih la kawan kawan.
sayang la macam ni :D
anyway i'm just fine je, thanks anyway :)

AJ Nismihan:
kau memang pantang je kalau aku salah sebut.
takpe la nak sebut bermuram durjana pun :(
by the way kau buat blog baru lagi ke?

Anonymous said...

takpe.. mekasih la kawan kawan.
sayang la macam ni :D
anyway i'm just fine je, thanks anyway :)

untuk en hanis: Hang tengok, una bagi aku 2nd line tuh! Ni sudah lebeh makcik nih. wakaka
saja nak panaskan angin petang2jumaat nih. hehe

ala dulu Hanis yang yegur pun, saja mengunkit (bunkanya membangkit, err kuih bangkit?)
blog baru?
haha,tu memang masalah aku, suka benar tukar URL dan buat blog baru. sengal? mungkin ya kot.
hehe
Hanis dah tegur bab nih
neon pun sama.
ops, aku masih macam tuh gak :)

FAA said...

kak una! kak una! rindu la kat kak una. huhu. :(

Husna Hadzarami said...

AJ Nismihan:
hey hey.
sayang tak bermakna cinta. heh heh.
ok takpe takpe.
aku suka link baru kau, sebab ada nama sufia.

;)

f.a.r.a.h:
rindu farah jugak.
we really have to set a date for us.
lama sudah ni..
:)

Anonymous said...

samalah

deactivate FB sgt bgus dlm waktu fed up melanda
huhu

pepun, take care my fren
xoxooxoxox

Bro Framestone said...

pastikan CV anda tidak meenutup kelebihan anda semasa di interviewkan..

CV cakap lain.. depan penemuduga cakap lain he...23x

BroFramestone Blog

Husna Hadzarami said...

jane:
alahai.. nampak pun jane..
thanks :)

Bro Framestone:
oh. thats so true.
a good advice.
mekasih bro.
:)

Wanie-san said...

2la kak husna..rezeki di tgn tuhan..kdg2 ade org cgpa xde r gempak mane tp mudahnye dpt keje..yg gempak plak lmbt je dpt keje..semua tuhan dah tentukan..=]
kak husna take care ya!jgn stress2...=]

.: Si BungaKopi : . said...

tahniah, anda dapat award. g amik tau..wajib-wajib gak amik.

Husna Hadzarami said...

Wanie-san:
betul tu! setuju 100%!
dah banyak dah nampak contoh depan mata.
rezeki memang di tangan Tuhan kan.
anyway mekasih la ye dik.
dah tak stress dah :)

Bungakopi:
mekasih mekasih.
dah announced dah pun kat entri atas ni :)